joi, 15 noiembrie 2012

Mancarica de pui cu smantana


Am "furat" din biblioteca surorii mele cartea de bucate a lui H. Virlan. Retetele sunt super facubile si super mancabile :). Am pregatit pentru azi, inspirandu-ma din ea, "Papricas de pui". Dar cum nu am facut si galustele specifice si am adaugat cartofi fierti, e prea mult spus "Papricas" mancaricii rezultate. Rezultatul a fost unul delicios, aromat, cu o textura fina.

Necesar:


- 600 g piept pui taiat fasii subtiri;
- 2 ardei kapia taiati fasii subtiri;
- o ceapa mica taiata marunt;
- 2 catei de usturoi taiati felii subtiri;
- 20-30 g unt;
- 1 lingura ulei;
- 4 linguri zdavene de smantana fermentata;
- 50 ml apa, sau supa de pasare (dar merge si 100 ml pentru a fi mai mult sos);
- 1 lingurita boia dulce;
- patrunjel;
- sare.


Intr-o craticioara se pune untul si uleiul. Cand s-au incins, se adauga ceapa si ardeiul si se calesc, pana cand ceapa devine sticloasa (se amesteca continuu pentru a nu se arde ceapa).
 
 
Apoi se adauga carnea si se lasa pana cand aceasta isi schimba culoare si apa rezultata scade destul de mult.
Se pune apa si se lasa cu capacul pus sa fiarba 10-12 minute.
Se adauga apoi usturoiul, boiaua si se mai lasa sa fiarba 5 minute.
Se adauga smantana, se ia cratita de pe foc si se omogenizeaza sosul.
 
 
Se adauga cartofii fierti separat taiati cubulete mici si se presara patrunjelul.
 
Rezultatul...

 
Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu